Obchodní podmínky

  • Tyto obchodní podmínky platí pro nákup v internetovém obchodě www.naturalmedicine.cz. Podmínky blíže upřesňují práva a povinnosti podnikatele a spotřebitele.
  • Kontakt
  • E-shop: Naturalmedicine
  • Bydliště: Fűrst Roman, 696 13 Šardice 441
  • IČ: 03870821
  • Telefon:
  • Email: naturalmedicine@email.cz
  • Kontaktní adresa: 696 13 Šardice 441
  • Podnikatel se zavazuje na písemnou nebo elektronickou korespondenci ze strany spotřebitele reagovat neprodleně, nejpozději ve lhůtě tří pracovních dnů.
  • Informace
  • Informace o zboží a ceně uváděné podnikatelem jsou závazné s výjimkou zjevné chyby. Ceny jsou prezentovány včetně všech daní (např. DPH) a poplatků, kromě nákladů na doručení zboží. Smluvní ujednání bude uzavíráno v českém jazyce.
  • Informace o přijímaných způsobech platby jsou v kapitole doprava a platby. Podnikatel nepožaduje žádné poplatky v závislosti na způsobu platby, vyjma doběrečného.
  • Spotřebitel souhlasí s použitím komunikačních prostředků na dálku při uzavírání kupní smlouvy. Náklady vzniklé spotřebiteli při použití komunikačních prostředků na dálku v souvislosti s uzavřením kupní smlouvy (náklady na internetové připojení, náklady na telefonní hovory) si hradí spotřebitel sám, přičemž tyto náklady se neliší od základní sazby.
  • Přijetí nabídky s dodatkem nebo odchylkou není přijetím nabídky.
  • Potvrzení obsahu smlouvy uzavřené v jiné než písemné formě, které vykazuje odchylky od skutečně ujednaného obsahu smlouvy, nemá právní účinky.
  • Převzetí nevyžádaného plnění ze strany spotřebitele neznamená přijetí nabídky.
  • Fotografie uvedené na stránkách obchodu odpovídají prodávanému zboží.
  • Doručovací údaje
  • Podnikatel dodá zboží spotřebiteli kompletní, nejpozději do 5 pracovních dnů od potvrzení objednávky, pokud u jednotlivého zboží neuvádí jinou lhůtu k dodání. Je-li u zboží uvedeno „skladem“, podnikatel zboží odešle nejpozději do tří pracovních dnů. Spotřebitel je povinen zboží převzít a zaplatit. Spotřebiteli se doporučuje, aby si zboží při převzetí co nejdříve překontroloval.
  • Doklady ke zboží, zejména daňový doklad, potvrzení odešle podnikatel spotřebiteli ihned současně se zásilkou nebo po převzetí zboží elektronicky, nejpozději do dvou dnů.
  • Požádá-li o to spotřebitel, potvrdí mu podnikatel v písemné formě, v jakém rozsahu a po jakou dobu trvají jeho povinnosti z vadného plnění a jakým způsobem může spotřebitel práva z nich uplatnit /viz reklamační řád/.
  • Cena a způsob naleznete v kapitole doprava a platby.
  • Zrušení objednávky a odstoupení od smlouvy
  • Spotřebitel může odstoupit od smlouvy do 15 dnů od převzetí zboží nebo poslední části dodávky, a to bez ohledu na způsob převzetí zboží či provedení platby. Uvedená lhůta je určena k tomu, aby se spotřebitel v přiměřeném rozsahu seznámil s povahou, vlastnostmi a funkčností zboží.
  • Spotřebitel je oprávněn od smlouvy odstoupit i kdykoliv před dodáním zboží.
  • Odstoupení od kupní smlouvy může spotřebitel zasílat mimo jiné na adresu provozovny podnikatele či na adresu elektronické pošty prodávajícího naturalmedicine@email.cz .
  • Odstoupení od smlouvy spotřebitel podnikateli zašle nebo předá v 15 denní lhůtě. Spotřebitel nemusí uvádět důvod, pro který od smlouvy odstupuje. Pro usnadnění komunikace spotřebitel v odstoupení uvede datum nákupu a číslo smlouvy/prodejního dokladu, bankovní spojení a zvolený způsob vrácení zboží.
  • Podnikatel je povinen spotřebiteli vrátit částku plně odpovídající ceně zboží a zaplaceným nákladům na jeho dodání do 14 dnů od odstoupení od smlouvy, a to na číslo účtu zvolené spotřebitelem a uvedené v odstoupení. Nabízí-li podnikatel v rámci určitého způsobu dodání zboží několik možností, je povinen spotřebiteli nahradit nejlevnější z nich. Nejpozději ve stejné lhůtě je spotřebitel povinen podnikateli zaslat nebo předat zakoupené zboží. Zboží musí být vráceno podnikateli (ne na dobírku) kompletní, nejlépe v původním obalu, nesmí jevit známky opotřebení či poškození. Náklady vrácení zboží nese spotřebitel.
  • Vrací-li spotřebitel zboží osobně v provozovně podnikatele, vrátí podnikatel výše uvedené platby do 14 dnů od odstoupení od smlouvy spotřebiteli.
  • Je-li vrácené zboží poškozeno porušením povinností spotřebitele, je podnikatel oprávněn vůči spotřebiteli uplatnit nárok na náhradu snížení hodnoty zboží a započíst jej na vracenou částku.
  • Výjimky: Právo na odstoupení od smlouvy nelze uplatnit u smluv na dodávku zboží upraveného podle přání spotřebitele nebo pro jeho osobu a u smluv na zboží, které podléhá rychlé zkáze, u zboží, které bylo nenávratně smíseno s jiným zbožím, nebo vyňato z uzavřeného obalu a z hygienických důvodů je nelze vrátit.
  • Odstoupení lze učinit na e-mail nebo telefonicky.
  • Podnikatel je oprávněn od smlouvy odstoupit kdykoliv před dodáním zboží, pokud není objektivně schopen z důvodů na straně třetích osob dodat spotřebiteli zboží ve lhůtě přiměřené okolnostem a/nebo pokud vyjde najevo, že spotřebitel porušil již dříve uzavřenou smlouvu s podnikatelem.
  • Podnikatel zároveň spotřebitele upozorňuje, že smlouva není uzavřena, pokud jsou zde oprávněné pochybnosti o skutečné identitě spotřebitele nebo v případě zjevných chyb v uváděných informacích o zboží nebo ceně.
  • Práva a povinnosti z vadného plnění
  • 1/ jakost při převzetí
  • Pokud má převzaté zboží nedostatky (např. nemá sjednané nebo oprávněně očekávané vlastnosti, nehodí se k obvyklému nebo sjednanému účelu, není kompletní, neodpovídá jeho množství, míra, hmotnost, nebo jakost neodpovídá jiným zákonným, smluvním nebo i předsmluvním parametrům), jedná se o vady zboží, za které podnikatel odpovídá.
  • Spotřebitel může u podnikatele uplatnit nejpozději do dvou let od převzetí zboží podle svého požadavku nárok na bezplatné odstranění vady nebo na přiměřenou slevu z ceny; není-li to povaze vady neúměrné (zejména nelze-li vadu odstranit bez zbytečného odkladu), lze uplatnit požadavek na dodání nové věci bez vad nebo nové součásti bez vad, týká-li se vada pouze této součásti.
  • Není-li oprava nebo výměna zboží možná, na základě odstoupení od smlouvy může spotřebitel požadovat vrácení kupní ceny v plné výši.
  • Během šesti měsíců od převzetí zboží se předpokládá, že vada zboží existovala již při převzetí zboží.
  • Podnikatel není povinen nároku spotřebitele vyhovět, pokud prokáže, že spotřebitel před převzetím o vadě zboží věděl nebo ji sám způsobil.
  • 2/ zákonná práva z vad
  • Prodávající odpovídá za vady vzniklé po převzetí zboží v 24 měsíční záruční době nebo v době použitelnosti uvedené v reklamě, na obalu zboží nebo v připojeném návodu.
  • V této lhůtě může spotřebitel uplatnit reklamaci a podle své volby požadovat u vady, která znamená podstatné porušení smlouvy (bez ohledu na to, jde-li o vadu odstranitelnou či neodstranitelnou):
  • odstranění vady dodáním nové věci bez vady nebo dodáním chybějící věci;
  • bezplatné odstranění vady výměnou;
  • přiměřenou slevu z kupní ceny; nebo
  • vrácení kupní ceny na základě odstoupení od smlouvy.
  • Podstatné je takové porušení smlouvy, o němž strana porušující smlouvu již při uzavření smlouvy věděla nebo musela vědět, že by druhá strana smlouvu neuzavřela, pokud by toto porušení předvídala.
  • U vady, která znamená nepodstatné porušení smlouvy (bez ohledu na to, jde-li o vadu odstranitelnou či neodstranitelnou), má spotřebitel nárok na odstranění vady anebo přiměřenou slevu z kupní ceny.
  • Vyskytla-li se odstranitelná vada po opravě opakovaně (třetí reklamace pro stejnou závadu nebo čtvrtá pro odlišné závady) nebo má zboží větší počet vad (nejméně tři vady současně), může spotřebitel uplatnit právo na slevu z kupní ceny, výměnu zboží nebo odstoupit od smlouvy.
  • Podnikatel neodpovídá za vady vzniklé v důsledku běžného opotřebení nebo nedodržení návodu k použití. U vybraného zboží se podnikatel zavazuje spotřebiteli nabídnout rozšířenou smluvní záruku.
  • Vyřízení reklamace
  • Spotřebitel je povinen uplatnit reklamaci u podnikatele bez zbytečného odkladu od zjištění nedostatku. Učiní-li tak písemně nebo elektronicky, uvede své kontaktní údaje, popis závady a požadavek na způsob vyřízení reklamace. Podnikatele stačí kontaktovat mailem nebo telefonicky.
  • Spotřebitel je povinen sdělit podnikateli, jaké právo si zvolil při oznámení vady, nebo bez zbytečného odkladu po oznámení vady. Změna volby bez souhlasu podnikatele je možná jen tehdy, žádal-li spotřebitel opravu vady, která se ukáže být neodstranitelná.
  • Nezvolí-li spotřebitel své právo z podstatného porušení smlouvy včas, má práva jako při nepodstatném porušení smlouvy.
  • Spotřebitel je povinen prokázat nákup zboží (nejlépe dokladem o koupi). Lhůta pro vyřízení reklamace běží od předání/doručení zboží podnikateli nebo do místa určeného k opravě. Zboží musí být při přepravě zabaleno ve vhodném obalu, aby nedošlo k jeho poškození, musí by být čisté a kompletní.
  • Podnikatel je povinen bezodkladně, nejpozději do pěti pracovních dnů, rozhodnout o reklamaci, případně o tom, že je k rozhodnutí potřebné odborné posouzení. Informaci o nutnosti odborného posouzení spotřebiteli v této lhůtě sdělí. Reklamaci, včetně odstranění vady, podnikatel vyřídí bez zbytečného odkladu, nejpozději do 30 dnů od jejího uplatnění, pokud se se spotřebitelem písemně nedohodnou na delší lhůtě. Po uplynutí této lhůty má spotřebitel stejná práva, jako by se jednalo o podstatné porušení smlouvy.
  • Odmítne-li podnikatel odstranit vadu věci, může spotřebitel požadovat přiměřenou slevu z ceny nebo odstoupit od smlouvy.
  • Záruční doba se prodlužuje o dobu od uplatnění reklamace do jejího vyřízení nebo do doby, kdy byl spotřebitel povinen si věc vyzvednout. Dojde-li k výměně zboží nebo jeho části, uplatní se odpovědnost podnikatele, jako by šlo o koupi nového zboží nebo jeho části.
  • Není-li umožněno sledovat stav vyřízení reklamace on-line, zavazuje se podnikatel o vyřízení reklamace spotřebitele informovat podle jeho požadavku e-mailovou zprávou nebo prostřednictvím SMS.
  • U oprávněné reklamace náleží spotřebiteli náhrada účelně vynaložených nákladů.
  • Ochrana osobních údajů
  • Správcem osobních údajů poskytnutých za účelem plnění předmětu smlouvy je podnikatel.
  • Identifikační a kontaktní údaje správce
  • Roman Fűrst
  • Se sídlem 696 13 Šardice 441
  • IČ 03870821, neplátce DPH
  • naturalmedicine@email.cz
  • telefon :
  • Účel zpracování, rozsah osobních údajů a právní základ pro zpracování
  • Spotřebitel bere na vědomí, že pro účely uzavření kupní smlouvy, její následné plnění (zpracování objednávky, zajištění vyskladnění a doručení zboží) a případného řešení práv z vadného plnění (reklamací) správce zpracuje a uchová v souladu s nařízením Evropského parlamentu a Rady (EU) 2016/679, obecné nařízení o ochraně osobních údajů (dále jen GDPR), jeho osobní údaje v následujícím rozsahu: jméno, příjmení, adresa, e-mail a telefonní číslo.
  • Právním základem pro zpracování osobních údajů je:
  • v souladu s článkem 6 odst. 1 písm. b) GDPR plnění smlouvy, jejíž smluvní stranou je spotřebitel,
  • oprávněný zájem správce na poskytování přímého marketingu (zejména pro zasílání obchodních sdělení a newsletterů) podle čl. 6 odst. 1 písm. f) GDPR,
  • Váš souhlas se zpracováním pro účely poskytování přímého marketingu (zejména pro zasílání obchodních sdělení a newsletterů) podle čl. 6 odst. 1 písm. a) GDPR ve spojení s § 7 odst. 2 zákona č. 480/2004 Sb., o některých službách informační společnosti v případě, že nedošlo k objednávce zboží nebo služby. 
  • Kategorie příjemců/příjemci osobních údajů
  • Správce se zavazuje osobní údaje spotřebitele neposkytnout jiným subjektům než následujícím zpracovatelům:
  • a) smluvnímu dopravci, kterého si spotřebitel zvolí v objednávkovém formuláři, za účelem dodání zboží, přičemž údaje budou poskytnuty v následujícím rozsahu: jméno, příjmení, adresa, e-mail, telefonní číslo;
  • b) dalším zpracovatelům osobních údajů, kterými jsou osoby podílející se na realizaci plateb na základě smlouvy, zajišťující služby provozování e-shopu a další služby v souvislosti s provozováním e-shopu, zajišťující marketingové a účetní služby.
  • Doba uložení
  • Osobní údaje budou správcem uloženy po dobu nutnou ke splnění smlouvy (zpracování objednávky, vyskladnění a doručení zboží) a dále po dobu zákonné záruky (24 měsíců od převzetí zboží) či po dobu poskytnuté záruky smluvní.
  • Spotřebitel bere rovněž na vědomí, že správce /pokud bude plátcem DPH/ má dle § 35 zákona o dani z přidané hodnoty (č. 235/2004 Sb.), povinnost uschovat daňové doklady po dobu 10 let od konce zdaňovacího období, ve kterém se plnění uskutečnilo. Daňový doklad obsahuje následující osobní údaje: jméno, příjmení a adresu, e-mail a telefonní číslo.
  • Práva kupujícího ve vztahu k osobním údajům
  • Spotřebitel dále bere na vědomí, že dle článků 15 až 21 GDPR má právo:
  • a) na přístup k osobním údajům, které sestává z práva získat od správce potvrzení, zda osobní údaje, které se ho týkají, jsou či nejsou zpracovávány, a pokud je tomu tak, má právo získat přístup k těmto osobním údajům a k informacím vymezeným v článku 15 GDPR;
  • b) na opravu nepřesných osobních údajů, které se ho týkají, dále s přihlédnutím k účelům zpracování má kupující právo na doplnění neúplných osobních údajů, a to i poskytnutím dodatečného prohlášení dle článku 16 GDPR;
  • c) na výmaz („právo být zapomenut“), které spočívá v tom, že správce bez zbytečného odkladu vymaže osobní údaje, které se spotřebitele týkají, jakmile již nebudou potřebné pro účely plnění smlouvy, pokud není dán jiný právní důvod pro jejich další zpracování;
  • d) na omezení zpracování osobních údajů v případech vymezených článkem 18 GDPR;
  • e) na přenositelnost údajů dle podmínek článku 20 GDPR;
  • f) vznést námitku proti zpracování osobních údajů dle článku 21 GDPR.
  • Správce poskytne spotřebiteli na žádost informace o přijatých opatřeních v každém případě nejpozději do 15 dnů od obdržení žádosti.
  • Správce se zavazuje poskytnout spotřebiteli v případě, že využije své právo na přístup k osobním údajům, bezplatně kromě první kopie zpracovávaných osobních údajů také bezplatnou druhou kopii, pokud o ni spotřebitel požádá.
  • V případě pochybností o zpracovávání osobních údajů má spotřebitel právo obrátit se na Úřad pro ochranu osobních údajů, který je v této oblasti dozorovým orgánem, a podat k němu stížnost.
  • Podnikatel umožní nákup bez registrace, přičemž údaje neregistrovaných spotřebitelů využije výhradně k plnění předmětu smlouvy..
  • Řešení sporů
  • Vzájemné spory mezi podnikatelem a spotřebitelem řeší obecné soudy.
  • Spotřebitel, má podle zákona č.634/1992 Sb., o ochraně spotřebitele, v platném znění, právo na mimosoudní řešení spotřebitelského sporu z kupní smlouvy nebo ze smlouvy o poskytování služeb. Subjektem, který je oprávněn mimosoudní řešení sporu provádět, je Česká obchodní inspekce. Bližší informace jsou dostupné na webových stránkách www.coi.cz.
  • Mimosoudní řešení spotřebitelského sporu se zahajuje výlučně na návrh spotřebitele, a to pouze v případě, že se spor nepodařilo s prodávajícím vyřešit přímo. Návrh lze podat nejpozději do 1 roku ode dne, kdy spotřebitel uplatnil své právo, které je předmětem sporu, u podnikatele poprvé.
  • Podnikatel se zavazuje usilovat přednostně o mimosoudní řešení sporů se spotřebitelem, pokud je spotřebitel neodmítne
  • Tento postup není mediací dle zákona č. 202/2012 Sb., o mediaci, v platném znění, ani rozhodčím řízením podle zákona č. 216/1994 Sb., o rozhodčím řízením a výkonu rozhodčích nálezů, v platném znění, a jeho využitím není dotčeno oprávnění stran obrátit se se svým nárokem na Českou obchodní inspekci či na soud.
  • Po dobu trvání jednání o mimosoudním urovnání sporu neběží ani nezačnou běžet promlčecí a prekluzivní lhůty podle občanského zákoníku, dokud jedna ze stran sporu výslovně neodmítne v jednání pokračovat.
  • Dozor nad dodržováním povinností podle zákona č.634/1992 Sb., o ochraně spotřebitele, v platném znění, vykonává Česká obchodní inspekce (www.coi.cz).
  • Ostatní
  • Spotřebitelem se pro účely těchto obchodních podmínek rozumí člověk, který na rozdíl od podnikatele při uzavírání a plnění smlouvy nejedná v rámci své podnikatelské činnosti ani v rámci samostatného výkonu svého povolání.
  • Podnikatelem se pro účely těchto obchodních podmínek rozumí ten, který na rozdíl od spotřebitele při uzavírání a plnění smlouvy jedná v rámci své podnikatelské činnosti nebo v rámci samostatného výkonu svého povolání.
  • Ostatní zde neuvedené záležitosti se řídí občanským zákoníkem (č. 89/2012 Sb.), zákonem o ochraně spotřebitele (č. 634/1992 Sb.) a dalšími právními předpisy, ve znění pozdějších právních předpisů.
  • Smlouva a otázky související se řídí českým právem.
  • Změny obchodních podmínek v jiné než oboustranně odsouhlasené písemné formě jsou vyloučeny.
  • Tyto obchodní podmínky jsou účinné od 1. listopadu 2021.